zaterdag 14 februari 2009

Vorst doet roerblad scheuren, reparatie toch noodzaak!

Lekker dan, kom ik vandaag bij de boot, zie ik dat er een scheur van zeker 30 cm aan de bakboord zijde in het vlak zit. Aan de andere kant blijkt hetzelfde verhaal, scheur loopt vanaf de bovenzijde tot ongeveer het midden van het blad. Vorstschade dus! Ook de voorzijde van het roerblad staat open. Dat wordt dus nog een extra reparatie klusje.....



Ik ben begonnen het roer te demonteren, de verbindingen met de stuur automaat en het stuurwiel zijn inmiddels losgekoppeld. Nu nog even een kuiltje van een halve meter graven en dan kan ik het roer eronderuit laten zakken. En dan..... thuis drogen en repareren. Alleen ter plaatse reparatie of toch de hele jas eraf? Binnenkort meer.....
Wel kort dag als we over ca. 2 maanden weer het water in willen.

Ook vandaag nog even de Volvo seal op de schroefaskoker losgemaakt. Nu is direct duidelijk waardoor de schroefaskoker los zit Het rammelende geluid bij varen op de motor boven de 2000 rpm komt in combinatie met een totaal versleten schroefaslager dus hier vandaan.. De ruimte tussen de as en de koker is veel te klein. E.e.a. moet de oorzaak zijn van een verkeerde uitlijning van de motor. Weer een klusje erbij.







Geen opmerkingen: