woensdag 17 april 2013

Miracle drijft weer

>

Afgelopen dinsdag is de boot weer te water gegaan. Na de romp weer een flinke Riwax behandeling te hebben gegeven en de onderkant weer in de antifouling te hebben gezet was het er weer tijd voor. Maandagavond is de boot in de kraan gehangen en kon ik de plekken waar de stempels stonden nog even netjes in de antifouling zetten. Dinsdagochtend om 9.15 uur dreef de Miracle weer! Helaas wel met een lekkage bij het log. Deze had ik er in de winter even uitgehaald om op het droge eens te bekijken hoe e.e.a. gemonteerd zat. Ik heb samen met Ad Spek met de boot in het water even het log verwijderd, ingevet en opnieuw teruggeplaatst. Daarna was het zo goed als waterdicht. Inmiddels heb ik ook een dummie plug aan boord zodat ik indien het wieltje van het log weer vast komt te zitten even de dummie kan plaatsen en het wieltje van het log rustig schoon kan maken.

Ook is de dieselleiding weer aangesloten inclusief de nieuwe dubbele Delphi filters. Ik heb de gelegenheid gelijk aangepakt om in de bakskist een nieuwe betimmering te maken. Na de tewaterlating heb ik e.e.a. getest en alles werkt naar behoren.



Komend weekend gaan we weer varen richting Hellevoetsluis.

Geen opmerkingen: