zondag 1 maart 2009

Drogen, drogen en nog eens drogen

Na een paar avondjes schrappen en lostrekken en een zondag schuren, beitelen en wegbreken is het roerblad volledig ontdaan van zijn polyester jas en oude reparaties. Het grootste gedeelte liet makkelijk los door een plamuurmes tussen de laag polyester en de schuimkern te steken. Eerst met enige voorzichtigheid, maar nadat bleek dat de laag er vrij makkelijk afging was één zijde er binnen een uur vanaf. Er zitten nog een paar behoorlijk vochtige plekken in, met name aan de boven- en onderzijde van het roerblad. Het ruim 54 kg wegende roerblad moet nu voorlopig drogen, alvorens het te voorzien van nieuwe lagen epoxy of polyester. Komende tijd ga ik me verdiepen in de mogelijkheden, o.a. bij Poly-Service. Het zou handig zijn als we deze komende week op de Hiswa aantreffen, kan ik daar gelijk even over dit "project" babbelen....
In de tussentijd kan het roerblad drogen op de verwarmde vloer in de huiskamer. Ik hoop dat ik begin April weer de nodige reparaties kan gaan uitvoeren, het blad met name aan de onderzijde weer zijn oorspronkelijke vorm kan geven en de nodige lagen kan gaan opbouwen. Of we eind april kunne varen? Ik weet het nog niet zo net..... Laten we maar hopen dat het drogen voorspoedig verloopt!



1 opmerking:

Anoniem zei

He is dat roer al droog want nu het weer beter wordt zul je ook niet zo veel meer stoken met die vloerverwarming!
Tijd voor rigoreuze maatregelen.
Zet die straal kachel er zondag maar op als je thuis komt , dan wordt ie lekker warm en hoef je niet je hele huis noodgedwongen te verwarmen.
groeten Marcel