maandag 24 augustus 2009

Laatste week vakantie

Inmiddels is de vakantie alweer even voorbij en zijn we weer aan het werk. Het tweede deel van de vakantie zijn we vanuit Oostende met drie boten teruggezeild naar Vlissingen, hebben een nachtje in Middelburg gelegen in de haven midden in de stad. We hadden fantastisch weer, helaas bijna geen wind om terug te zeilen maar wel prima temperaturen. De dagen daarna hebben we op het Veerse meer doorgebracht. Dat was nog eens relaxed. Voor anker met drie boten nabij Veere. Zondag vertrokken Marcel, Martine en de kinderen weer terug naar de thuishaven, hun vakantie zat er weer op. Wij hadden nog een week! Zo hebben we nog twee dagen doorgebracht langs de steiger bij het eiland "Haringvreter" (het eilandje dankt overigens zijn naam aan de zeehonden, die door vissers ook wel haringvreters genoemd werden). Ons eerste bezoekje op het eilandje was helaas niet zo'n succes. We gingen even een stukje wandelen, goed voor Aletta haar rug daar ze daar plots "doorheen ging". Even een wandelingetje zou wel goed zijn dachten we. Voor Aletta uiteindelijk wel, maar doordat Monique zich tijdens een dolletje verstapte liep het heel anders af dan we voor ogen hadden. Marcel en ik hebben Monique tussen ons in hangende teruggelopen naar de boot. Uiteindelijk zaten we een dag later bij de huisarts in Kamperland waar Monique hoorde dat ze een spiertje in haar bil had gescheurd. Mooi balen dus!
Gelukkig sloegen de pijnstillers goed aan en hoefde we de vakantie niet voortijdig af te breken. We hebben nog wel even onze geplande wandeling zonder Monique herhaald en hebben plaatjes geschoten van hertjes, koeien en kikkers.

We zijn de dag erna verder gegaan, eerst op de motor richting de sluis naar de Oosterschelde, vervolgens zeilende naar Zierikzee.
Het windje was weer erg matig, dus veel lol hadden we er niet aan. Zierikzee was gezellig, watersport zaakjes bezoeken, de nodige boodschappen doen en een ijsje eten, traktatie van Marcel en Aletta. Dat gaat er altijd wel in, zeker als je met ca. 30 gr. in de dorpsstraatjes van Zierikzee loopt!

De dag erna zijn we op tijd vetrokken naar Roompot Marina, de dag erna enigsinds op de terugweg naar Sint Annaland. De wind was lekker, de boot liep lekker voor de wind met Monique achter het roer. Ze hield Marcel goed bij! De deze bewuste donderdag waarop veel slecht weer was voorspeld moesten we bijna een uur wachten bij de Zeeland brug voordat er beweging in kwam en we door konden. Het was uiteindelijk een lekkere zieldag met een prima windje. Begin van de middag lagen we in Sint Annaland, klaar voor het slechte weer. Het viel echter allemaal wel mee, het echte voorspelde slechte weer bleef uit!
De dag erna hebben we heerlijk gezield, met tegen de 7 knopen het Volkerak af , voor het lappie. Da's pas lekker zeilen. Vervolgens door de sluis en de Haringvliet brug en daarna aan de wind richting Hellevoetsluis. Met een rif in het grootzeil liepen we lekker door, om een uurtje of 5 waren we terug in de thuishaven.
Het weekend hebben we rustig doorgebracht in de Heliushaven. Lekker een beetje rommelen, poetsen, Sjors nog even in de Laser mee met Deborah, varen in de rubberboot, watersportwinkeltje bezoeken, boodschappen doen en zo verder. Zondagmiddag zat het er echt op en zijn we om een uurtje of 4 weer op huis aan gegaan.
Nu maar kijken of we de komende weekende en in de herfstvakantie nog wat kunnen zeilen.......