maandag 6 april 2009

Aftellen

Het weekend begon nogal rommelig! Nadat we afgelopen vrijdag lekker met de rubberboot hadden gevaren bleken zaterdagochtend de sleutels van de boot niet meer in mijn zak te zitten. Ik kon niet eens aan boord komen daar de trap met een slot vast zit waarvan de sleutel aan de bos zat die ik kwijt was. Via de boot van Roland (die schuin achter me staat) ben ik aan boord kunnen komen, maar de sleutelbos was buiten nergens te vinden. Weer terug naar huis, reserve sleutel van de trap gezocht en meegenomen naar de boot. Het was inmiddels rond 12.30 uur en ik had nog geen ene moer gedaan, had er dus behoorlijk "de zeik over in". Trap losgemaakt met de reserve sleutel, en wat denk je, ziet ik die sleutelbos op de zijkant van de trap liggen. Eerst even met onze lieve heer gesproken, daarna opgelucht weer aan boord gegaan en maar begonnen met klussen.

Rondom de schroefas koker binnen heb ik wat polyester weggeschuurd met de powervijl die ik van Marcel heb geleend. Onmisbaar stukkie gereedschap, komt op de verlanglijst!! Flink wat weggeschuurd en de koker geheel schoongeschuurd, gelijk ook buiten nog even de koker schoongeschuurd. Ziet er weer als nieuw uit, klaar om een Epoxy fillit aan te brengen.





















Tevens is het onderste roerlager er helemaal uit. Ben wel ff een uurtje of 2,5 aan het hakken en inzagen geweest. Met een platte beitel alles eruit gehakt. Na driekwart van het materiaal te hebben weggehakt kwam er beweging in het restant van de lager en kon ik deze er van boven af met een lang stuk hout uit "beuken" (met enige voorzichtigheid....). Die is dus ook verwijderd.
De aluminium bus waar het nieuwe lager moet komen heb ik ook met de powervijl schoon geschuurd, klaar gemaakt voor montage van het nieuwe lager.

Tevens heb ik in de rand van de spiegel drie kleine aluminium busjes met Epoxy ingelamineerd, zodat er geen water meer in de rand blijft staan. Het moet nog even afgewerkt worden, maar de busjes zitten in ieder geval muurvast!

Nu hebben we nog 2 weekenden te gaan, komend weekend 4 dagen waarvan een deel klussen wordt, daarna nog één normaal weekend, en dan gaat de boot weer de plomp in!! Ik kan eigenlijk niet meer wachten, maarja, eerst de laatste klussen nog even afmaken.
In het kort: roer repareren (staat inmiddels ter reparatie bij de buurman / voormalig jachtbouwer en zeiler!), schroefaskoker reparatie afmaken, schroefas monteren, motor uitlijnen, roerlagers inlamineren, roer monteren, rolfoksysteem repareren,fornuis aansluiten, en nog wat andere kleine klusjes..... Ohja, en dan in de avonduurtjes nog het poetswerk van de romp afmaken (ben op de helft denk ik..) en de tweede laag antifouling aanbrengen.

Moet toch gaan lukken - het aftellen is begonnen..........





Geen opmerkingen: