woensdag 22 april 2009

Roer weer gemonteerd

Weer een flinke klus is geklaard, het roer is afgelopen maandag weer gemonteerd! Willem Tijssen heeft een handje geholpen door de kont van de boot 55 cm staande in de bok te liften. Samen met Marcel heb ik vervolgens het roer gemonteerd en ook Roland Slagter heeft even een tilletje gegeven om het ca. 56Kg zware roer op zijn plek te krijgen. Voordat ik de borgboutjes weer in de roerkoning kon monteren moest er nog wel even van twee kunststof ringen ca. 2 mm worden afgeschaafd, maar dat was met de bandschuur machine die Marcel had meegenomen geen probleem.






Afgelopen dinsdag heb ik de bus waarin het bovenste roerlager zit in het dek vast gelamineerd. Deze zat los in het dek, maar gaf daardoor een behoorlijke speling onderop het roerblad. Dat is nu echter verleden tijd!
Onder het dek heb ik tussen de bus en het dek extra epoxy gespoten (m.b.v. een injectie spuit) en een fillit aangebracht. Moet nu wel aardig vast zitten!

Gisteren heb ik nog de nieuwe Mastervolt accu vastgezet, daar deze volledig gesloten is kan deze op zijn zijkant liggen (dat was ook nodig aangezien de totale hoogte van de accu net iets te hoog was om deze staande onder de slaapplaats te zetten.

Vandaag heb ik nog diverse kleine klusjes geklaard, o.a. het dak van de kajuit schoon gemaakt, maar helaas geen tijd gehad om de buiskap weer even te monteren. Ook de kitrand rondom de kiel heb ik nog wat aangesmeerd met SikaFlex, daar een klein stukje van de rand los zat.

Morgen weer een dag, s'avonds nog wat klusjes doen, en vrijdag in ieder geval nog even het roer in de antifouling zetten alvorens de boot s'middags na 15.00 uur te water gaat.

Wordt vervolgt............

Geen opmerkingen: